Najnowszy raport Facebooka jasno daje nam do zrozumienia – jeśli nie podążasz za trendami, świat o Tobie zapomni. Dominujące tematy w Nowym Roku pewnie nie są niezwykle zaskakujące, niemniej jednak każdy marketingowiec powinien o nich pamiętać i je znać (!)
Dlaczego? Trendy to już pierwsza wskazówka, jakie reklamy się sprawdzą i czy dana branża ma szansę odnieść sukces właśnie na tej platformie. Można tu zauważyć (mniej lub bardziej delikatną) sugestię Facebook’a do zwiększenia nakładów finansowych w obszarze reklam.
O czym powinny zatem pamiętać marki, by być na TOPie i wbić się w trendy?
TOP trendy: uroda i moda
Przemysł beauty z roku na rok się powiększa, nowe marki nieustannie zasypują rynek. Jednak z czasem staje się on również coraz bardziej świadomy. Konsumenci częściej sięgają po ubrania wegańskie, protestują przed noszeniem naturalnych futer, kupują t-shirty z organicznej bawełny czy stawiają na naturalne, bio i bez zbędnych chemikaliów kosmetyki. Teraz nie tylko liczy się ilość, ale też jakość i dobro naszej planety.
Handel
Siatki na zakupy wielokrotnego użytku? Opakowania pochodzące z recyklingu i idea zero waste? Marki takie jak Starbucks wycofuje plastikowe słomki, kubki są jeszcze bardziej przyjazne środowisku. Ograniczenie emisji dwutlenku węgla i konieczność odzyskiwania zmarnowanych towarów to przyszłość nas wszystkich, największe koncerny już o tym wiedzą. ♻
Rozrywka
Technologia idzie do przodu, a razem z tym tworzą się nowe formy rozrywki. Użytkownicy skłaniają się do nowych formatów konsumpcji treści, np. gier VR (ang. Virtual Reality), interaktywnych filmów, sterowanych głosowo głośników, platform streamingowych, które angażują użytkowników, gier wideo dla widzów czy wideo ASMR, tj. materiałów oddziałujących na nasz organizm i wywołujących jego reakcje.
Żywność i napoje
Odbiorcy są coraz bardziej świadomi zdrowia oraz wielokulturowości, otwierają się na włączanie do potraw nowych składników z przeróżnych zakątków świata. Coraz bardziej popularne stają się wege knajpy, tapas bary czy restauracje z nowymi, orientalnymi składnikami. Skład ma tu również znaczenie, zwłaszcza dla miłośników bycia fit.
Umysł i ciało
Mindfulness i wellness to już nowe, oddzielne kategorie reklamowe. Formy relaksacji takie jak floating, przeróżne techniki mentalnej relaksacji, medytacja i joga to słowa klucze do produktywności. Aby lepiej wykorzystywać czas pracy, zwiększać swoją kreatywność czy umiejętność radzenia sobie ze stresem szereg marek przekonuje nas, że najpierw należy zadbać o swoją psychikę i witalność.
Nauka i technologia
Użytkownicy decydują się na korzystanie z nowych trendów w technologii, aby zyskać nowe doświadczenia oraz dostęp do innowacji, które dostarczają im przygód oraz zacieśniają więzi pomiędzy światem rzeczywistym, a wirtualnym światem gier czy wirtualnymi doświadczeniami. Z kolei Internet of Things to nowa koncepcja, która pozwoli zerwać nam z czasem i przestrzenią i jeszcze bardziej zautomatyzować nasze życie.
Podróże i wypoczynek
Wykupywanie wycieczek do Egiptu, by leżeć przy basenie to już przeszłość. Trendy wskazują, że na TOPie są wczasy w dzikich i gzotycznych zakamarkach świata. Inspiracje? Oczywiście z Instagrama, Pinteresta czy zdjęć z wakacji znajomego na Facebooku. Blogerzy to nie tylko osoby, które piszą o modzie, domowych pupilach czy kulinarnych wyczynach. To również osoby, które żyją zwiedzając i doświadczają najbardziej kolorowych miejsc na globie. A to wszystko napędza sektor podróży i… oczywiście daje niezliczone możliwości reklamowe.
Źródło: The 2019 Topics & Trends Report from Facebook IQ